Tož možete byt klidní, to sa stalo na Slovensku. Tady u nás sa to zatím nemože podařit. Ale berte do úvahy to známé "Nikdy neříkaj nikdy." Už sa netrpělivosťů klepete, ale to fakt néni zákon o volném kůření trávy na veřenosti. Pán poslanec slovenskej Národnej rady Jaroslav Baška, to je ten bývalý ministr obrany, ale předtým on byl starosta Dohňan, to je taková malá dědina v Púchovskej dolině, tož ten dal návrh aby domaděly mohly jezdit po silnicách mezi dědinama a bez techničáka. Tož chlap je to, bývalý ministr obrany. Co krůtíš hlavů, šak mu to bez keců schválili tak jak to napsál a majů ty jejich domácí vehikle spešl zelené číslo s céčkem.


Je to pravda pravdoucí - Slováci opravdu mají tuto možnost. Za poplatek 30 euro na tři roky si zaregistrují svůj podomácku vyrobený nebo zděděný traktor, dostanou číslo a mohou jezdit po silnicích III.třídy bez obav z místní policie.

Ano zdá se to neuvěřitelné, ale jak k tomu malému zázraku došlo?

Detail návrhu, jak ho představila strana Smer na Slovensku si můžete přečít na oficiální stránce strany.
Návrh poslanců Jaroslava Bašky, Petra Šuce a Milana Panáčka pomůže těm, kteří potřebují použít na drobné zemědělské práce vozidlo, které není schválené k provozu na pozemních komunikacích. Poslanci chtějí umožniť jejich legální používání za podmínky, že budou mít vydané zvláštní evidenční číslo obsahující písmeno C. Zvláštní evidenční číslo jen pro tento účel však umožní používání vozidel jen na cestách III. třídy, místních a účelových komunikacích, a to za nesnížené viditelnosti. Na ostatních cestách anebo za znížené viditelnosti mohou být tato vozidla používána jen na základě výjímky, která sa bude udělovat na omezený čas a konkrétní trasu vozidla.

Své návrhy propaguje strana SMER - sociálna demokracia na internetovém, zpravodajském kanálu. Video s návrhem najdete zde od 3. minuty.

SmerTVon-line

Zákon se opravdu projednal. Jako inspiraci pro právníky, kteří by chtěli zbavit strachu české a moravské venkovany, najdete sněmovní tisk zde. Od 1. září 2013 vstupuje na Slovensku v platnost novela zákona o dopravě, která umožní domácim traktorůmm jezdit po cestách. Podmínkou je získání speciálního evidenčního čísla, které obsahuje písmeno „C“.

Tuto větu bychom rádi napsali znovu, ale to by se musela začít dělat politika, a tím pádem i zákony pro obyčejné poctivé lidi. Tento zákon opravdu není lobbistický, nikdo si na něm kapsu nenamastí, proto to tady bude ještě dlouho trvat.

Tož snáď sa synku dočkáme, když já nedožiju, tož ty už by sas dočkat mohl.

Detaily k výkladu zákona a jeho použíti

Céčkové evidenční číslo mohou získat jen vozidla, která nejsou schválena pro provoz a používají se na zemědělské a lesní práce. Netýká se to typizovaných vozidiel ani jednotlivě vyrobených vozidel na základě licencí ani jednotlivě dovezených vozidel.
Aby to bylo jasné každému, vrak osobního auta, který neprošel STK nelze opatřit Céčkovým evidenčním číslem. Aby se vám to podařilo, musíte dokázat minimálně připojení vlečky s hnojem.

Evidenční číslo lze získat na dopravním inspektorátu podle trvalého bydliště majitele. Zájemce předloží žádost s příslušnými údaji a přílohami. Céčkové číslo se vydává na tři roky a vydání jedné tabulky s evidenčním číslem stojí 33 eur.

Co na to slovenská dopravní policie?

Mluvčí ministerstva dopravy Martin Kóňa wrote:
Keďže ide o vozidlá, ktoré nie sú schválené na prevádzku v cestnej premávke a nemusia teda spĺňať žiadne technické predpisy platné pre ostatné vozidlá, nemôžu podliehať ani technickej a emisnej kontrole.

Co musí obsahovat podávaná žádost:

1. Fyzická osoba: jméno a příjmení vlastníka, datum a místo jeho narození a adresu pobytu

2. Právnická osoba: název, adresa sídla a identifikační číslo vlastníka vozidla, a také osobní údaje o osobě, ktorá jedná ve jménu této právnické osoby

3. Základní technické údaje vozidla:

  • Značku, obchodní název, typ, druh, kategorie, identifikační číslo vozidla a obchodní jméno výrobce vozidla (jen pokud je možné tyto údaje zjistit)
  • Délku, šířku a výšku vozidla
  • Fotografie vozidla zepředu, zboku a zezadu
  • Odůvodnení žádosti včetně předpokládané trasy a času používání vozidla v provozu
  • Datum a podpis žadatele