Mediální přestřelka mezi vrcholnými představiteli katolické církve se odehrává v duchu nejlepších tradic divokého Východu. Kolty v katolickém salónu tasili dva hlavní biskupové a bitku v sále rozpoutali katoličtí chvilkaři podle známého scénáře za záchranu demokracie, potažmo záchrany ideálů současného papeže.

Klasika začíná přehledem dobrodějů, protože zloduši se u katolíků nevyskytují. Don Domenico po poradě svého gangu vysílá partu pistolnic a pistolníků do sousedního města, aby udělali pořádek ve zdejší hlásné troubě, která tendenčním způsobem informuje o jeho bohabojných aktivitách. Spojí se k tomu s donem Tomianim, který má na zkorumpované novináře a jejich šéfa, dona Pedra, také velkou pifku. Navíc se oba shodují v tom, že se jim nelíbí příliv nových osadníků, za které redakce lobbuje. Druhá strana nelenila a tasila kolty. Proti vyslání pistolníků poté z katolických pozic protestuje formální šéf katolického gangu, don Giovanni.

Střílečku zahájila Aňa, pistolnice Domenicova gangu, která v té době byla na volné noze, ale dostává obecní příplatky za chůzi. Chytrá Aňa se rozhodla vypustit močál, který vytvořila její kolegyně Bobyně, taktéž obecně placená za pomalou chůzi. Aňa obvinila z podvodu výrobce světelných obrazů. Proti bohabojnému přenašeči světelných obrazů se pak vzbouřila část nedostatečně obluzených diváků tohoto světelného smogu. Další průběh na sebe nedal čekat. Aňa se spojila s Lobem, odpadlíkem z Tomianiho gangu, aby se společně pokusili zmocnit vlády nad místem, kde produkují světelné obrazy. José, další pistolník, se pokusí o totéž v přímém spojení s donem Tomianim.

Zlo ale nemůže zvítězit, protože máme bar v hlavním městě, kde se schází výkvět limonádových pistolníků. K rozpoutanému zlu nemůže mlčet don Tomaso, což je kazatel ze sousedního města s velmi dobrými kontakty na dona Pedra. Zlatoústý don Tomaso vyzval návštěvníky místního saloonu Truth & Love, aby vystoupili proti donu Domenicovi, donu Tomianimu, Aňe a Lobovi. Ti ovšem ovládají jiný místní saloon Truth & Love a okamžitě připraví protiútok na konkurenční gang. Ten na tom není zle, protože ze zákulisí ovládá stroj na výrobu světelných obrazů a místní novinový plátek. Takto posílení bojovníci za Dobro požadují po donu Domenicovi, aby se distancoval od Aňi, Josého, Loba i dona Tomianiho. Ten na ně kašle, protože to má za pár a jeho katolický gang už přežil dva starosty zdejšího zlatokopeckého městečka, navíc každého z jiné partaje.

V závěrečné scéně dochází k velké přestřelce, což je vzhledem k oběma pravdoláskařům naprosto nevyhnutelné. Jejím výsledkem je všeobecný, čili katolický masakr. Pistolníci z obou salónů se postřílí mezi sebou, ale to je pro oba kápy pouze zbytné zboží. Don Domenico vítězoslavně odjíždí na vlasteneckém koni dona Tomianiho, aby po dvou starostech uzavřel koalici s vítězem, jako obvykle. Postřelený Don Giovanni se pokouší odjet do bezpečí na polomrtvém koni, kterého tak nějak krmili místní farníci. Napůl zdechlý kůň má na zadku zašlou značku jejich katolické strany. Don Tomaso nedostal koně, bohužel. Druhá a ta pravá strana pravdy a lásky vyznává princip předběžné opatrnosti a platí pouze vítěze. Don Tomaso umírá se sedlem na zádech, jdouce pěšky. Na sedlo se mu složili štamgasti a chvilkaři od té pravé Truth & Love, ale nikoliv na koně, protože to je drahý špás.


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!